Je maakt deel uit van het Customer Service team, binnen het subteam Key Accounts (KAM). Dit team bestaat uit vier collega’s – twee Franstalig en twee Nederlandstalig – die samen verantwoordelijk zijn voor het bedienen van de KAM-klanten binnen de hele Benelux. Onze Key Account-klanten zijn grotere, complexere relaties waarbij de werkzaamheden vaak meer richting operations gaan.
Jouw focus ligt op Franstalig België, waar je nauw samenwerkt met enkele Franstalige accountmanagers en klanten in jouw rayon. Samen met jouw salesbuddy bouw je een sterke samenwerking op, gericht op klanttevredenheid, groei en het stimuleren van een digitale mindset.
Binnen het subteam heb je een actieve rol in de samenwerking: je stemt af over workload, kennisdeling, vakanties en verzuim om samen een constante hoge performance te waarborgen. Net als je collega’s krijg je een Key User-rol, waardoor je specialist wordt op een specifiek gebied. Zo ontwikkel je jezelf verder als een benaderbare, oplossingsgerichte en goed geïnformeerde collega met een sterk intern netwerk.
De vragen en verzoeken van klanten variëren van eenvoudige prijs- en beschikbaarheidsvragen tot technische of commerciële vraagstukken. Samen met je team pak je deze op en zoek je steeds naar de juiste samenwerking met de klant. Vanuit jouw digitale mindset begeleid je klanten actief in hun overstap naar onze digitale kanalen, neem je hen mee in het veranderproces en voeg je waarde toe door processen te verbeteren en te vereenvoudigen.
Wil je Customer Service KAM Frans worden dan ben je klantvriendelijk en sales gericht en heb je bij voorkeur een technisch-commerciële achtergrond. Je hebt affiniteit met bouw en gereedschappen. Je kunt zowel in teamverband als zelfstandig werken. Je bent goed in het organiseren en plannen van je eigen werkzaamheden en weet wat je moet doen om je doel te behalen. Je werkgebied is de volledige Benelux, maar je standplaats is Dordrecht. Daarnaast hebben we kantoren in België, Duitsland en Engeland, waar je zal worden verwacht in verband met trainingen en events. Je bent dus willend om te reizen binnen Europa.
Daarnaast beschik je over:
– De Nederlandse en Franse taal;
– Een commercieel/marketing MBO diploma of gelijkwaardig;
– Ervaring met algemene taken die bij een commerciële binnendienst horen;
– Kennis en ervaring binnen onze sector of aantoonbare affiniteit met elektrisch gereedschap is een pré;
– Ervaring met SAP is een pré;
– Flexibiliteit als het gaat om het helpen van collega’s wanneer daar om gevraagd wordt en werktijden (geen 9 tot 5 mentaliteit), werken buiten de functieomschrijving.
Deze organisatie is een van de grootste leveranciers van elektrisch gereedschap, accessoires, handgereedschap, elektrische outdoor apparatuur en vloerverzorgingsproducten. In Dordrecht heeft deze organisatie een verkoopkantoor voor de Benelux voor elektrisch gereedschap voor de professionele eindgebruiker. De strategische focus op krachtige merken, innovatieve producten, operationele uitmuntendheid en uitzonderlijke mensen, drijft de bedrijfscultuur. De merken worden voorzien van een continue stroom van innovatie, toegevoegde waarde en robuuste nieuwe producten. Binnen het hoofdkantoor in Nederland werken rond de 45 werknemers. Plezier in het werk is een aspect dat niet mag ontbreken bij deze opdrachtgever.